Høreforeningen søger to medarbejdere til Tolkeformidlingen

Job i Høreforeningen.

Høreforeningen søger to medarbejdere til Tolkeformidlingen

Har du lyst til at arbejde i en forening, hvor vi brænder for at gøre en forskel for mennesker med høretab – og er du god til at arbejde selvstændigt med mange bolde i luften uden at miste overblikket? Så er Høreforeningens Tolkeformidling måske din kommende arbejdsplads.

Vi søger 2 dygtige administrative medarbejdere, der kan styrke og videreudvikle vores Tolkeformidling, da vores mangeårige tolkeformidler snart går på efterløn.

For begge stillinger gælder, at din vigtigste opgave er at formidle skrivetolke til mennesker med høretab, der har brug for det på uddannelse, arbejde eller i deres sociale liv. Der er tale om to spændende og vigtige stillinger med mange berøringsflader, som kræver stærke administrative kompetencer og gode samarbejdsevner. Du skal kunne lide at arbejde selvstændigt og med stor sikkerhed varetage administrationen af offentlige bevillinger, lønafregning og fakturering. Du skal samtidig være god til at hjælpe og finde løsninger for vores 30 skrivetolke, så de kan udføre deres arbejde bedst og mest effektivt. Vi står for at skulle forny vores IT-system, og her skal du aktivt bidrage til en nemmere sagsbehandling.

Forskellen på de to stillinger

De 2 nye tolkeformidlere vil udgøre et nyt selvstændigt team, der varetager alle opgaver i Tolkeformidlingen. Begge medarbejdere skal kunne løse alle daglige opgaver. I den ene stilling får man derudover det overordnede ansvar for Tolkeformidlingens daglige drift og sagsbehandling. Denne stilling er på 30 timer om ugen. Den anden stilling er på 15-20 timer om ugen.

Opgaver i begge stillinger

• Varetage bestillinger af skrivetolkeopgaver, herunder tolkeopgaver til digitale møder
  • Administrere bevillinger, lønafregning, tilbud og fakturerin
  • Telefonisk og skriftlig kontakt med tolkebrugere og myndigheder fx for at få bevillinger på plads
  • Tæt dialog med vores skrivetolke, opkvalificering og hjælp til deres arbejde
  • Bidrage til at optimere og effektivisere vores sagsbehandling og IT-understøttelse

Profil for begge stillinger

• Du har en relevant uddannelse og solid sagsbehandlererfaring inden for opgavefeltet. Kendskab til tolkeområdet er en fordel, men ikke et krav.
  • Du er rutineret bruger af Navision og Office-pakken og er vant til at arbejde digitalt.
  • Du er ansvarsbevidst og trives med at arbejde selvstændigt, også med stramme deadlines.
  • Du er stærk til at strukturere og planlægge dine arbejdsopgaver og arbejdsdag.
  • Du er god til at bevare overblikket, også i en hektisk hverdag.
  • Du har en pædagogisk tilgang til at hjælpe og støtte vores skrivetolke.
  • Du er rummelig og serviceminded over for vores tolkebrugere.
  • Du er god til at kommunikere både i skrift og tale og evner det gode samarbejde.
  • Du har en god portion humor (det har vi også) og har lyst til at deltage i vores faglige og sociale liv i sekretariatet.

Yderligere profil for stillingen på 30 timer

• Du har erfaring med og kan lide at varetage det overordnede ansvar og overblik over Tolkeformidlingens daglige drift, sagsbehandling og kontakten til vores skrivetolke.

Vi tilbyder

To stillinger med en stor kontaktflade, fleksibilitet og mange forskelligartede opgaver, som du selv får indflydelse på. I begge stillinger vil du opleve, at du gør en stor forskel i mange menneskers liv. Du bliver en del af et dynamisk sekretariat med 10 ansatte med en række forskellige fagligheder, en humoristisk omgangstone, et godt fællesskab og en stor rummelighed overfor mennesker med handicap.

Interesseret?

Du er meget velkommen til at kontakte sekretariatsleder Tine Lyngholm, tlf. 30 73 73 03 eller e-mail: tl@hoereforeningen.dk for yderligere oplysninger om stillingen.

Løn og ansættelsesvilkår

Den ene stillingen er på 30 timer. Den anden stilling er på 15-20 timer. Løn og pension efter aftale og kvalifikationer.

Ansøgning

Ansøgningsfrist er den 5. april 2021. Send din ansøgning via ”Søg jobbet online” og vedlæg CV og relevante eksamenspapirer. Skriv tydeligt i overskriften, hvilken stilling du søger, ved at skrive ”Tolkeformidler 30 timer” eller ”Tolkeformidler 15-20 timer”. Vi indkalder til første samtale i uge 15. Tiltrædelse 1. juni 2021.

Høreforeningen arbejder for bedre livsvilkår for de mennesker, der er berørt af høreproblemer eller sygdomme i øret. Vi søger indflydelse på, at disse borgere får de samme muligheder for at kommunikere og for at deltage i samfundet som normalthørende medborgere har. Vi har til huse i Handicaporganisationernes Hus i Taastrup, tæt ved Høje Taastrup Station. Handicaporganisationernes Hus er et af verdens mest tilgængelige kontorhuse, hvor vi bor sammen med en række andre handicaporganisationer. Høreforeningen er en landsdækkende forening og har over 8000 medlemmer og ca. 350 frivillige.

Læs mere om os og om Tolkeformidlingen her på hjemmesiden. Du finder Tolkeformidlingen her.

Søg jobbet her via Jobindex

Lagt på 16. marts 2021