Gratis feriekoloni for 9-13-årige i sommerferien

Castberggård og Høreforeningen inviterer børn med hørenedsættelse på koloni.

Gratis feriekoloni for 9-13-årige i sommerferien

Castberggård og Høreforeningen inviterer børn med hørenedsættelse i alderen 9-13 år på koloni. Feriekolonien foregår fra lørdag den 1. august 2020 kl. 11.00 - onsdag den 5. august 2020 kl. 16.00.

Det er gratis at deltage, da vi har fået midler fra Arbejdsmarkedets Feriefond til arrangementet.

På feriekolonien vil børnene møde ligestillede fra resten af Danmark, der ligesom dem selv går i almindelig skole. Sammen kan de skabe et fællesskab, danne nye venskaber og få et fremtidigt netværk. Tilmeldingsfristen er mandag den 1. juli kl. 12: Link til tilmelding

Se invitation.

Temadag for familier med børn og unge med hørenedsættelse

Husk også vores temadag for familier, der er rykket til søndag den 6. september. Temadagen er hele familiens mulighed for at få faglig viden, kompetencer, inspiration, netværk og fornyet energi til hverdagen med et barn med høretab. Spørgsmål om, hvordan man som familie bedst støtter op om børn med høretab og deres udvikling er i særlig fokus.

Se mere og tilmeld jer her.

Undervisning ude og inde: Info-plakat med tips til lærere

Materialecentret og Specialrådgivningen til børn og unge med høretab har udgivet en plakat med tips til lærere på 0. - 5. klassetrin. Plakaten giver tips til, hvordan man bedst muligt afholder undervisning udendørs samt indendørs i små grupper, så der tages hensyn til elever med hørenedsættelse. Hent plakaten her

Lagt på 4. juni 2020