Frivillige søges

Bliv frivillig ungeguide, høreguide eller bisidder i Høreforeningen.

Frivillige søges

Høreforeningen har behov for frivillige ungeguider, høreguider og bisiddere, som kan være med til at synliggøre og oplyse om høreområdet:

Ungeguider

En ungeguide er i 20’erne og har høreapparat eller Cochlear Implant. En ungeguide fortæller om, hvordan det er at være ung og have høretab ud fra sin egen hørehistorie. Høreforeningens ungeguider er et tilbud til skoler, uddannelsessteder, fagfolk mv.

Høreguider

En høreguide er en person, som har erfaring med høreproblemer, og som kender til udfordringen i at leve et godt liv med et lyd- eller høreproblem. Høreforeningens høreguider er et tilbud til arbejdspladser, foreninger, faglige organisationer, skoler, uddannelsessteder og andre, der vil vide mere om hørelse.

Bisiddere

Høreforeningens bisidderordning er et tilbud til Høreforeningens medlemmer. En bisidder kan fx tage med til møder og være med til at lytte og skabe overblik og klarhed, hvilket kan være en særlig fordel, når man har svært ved at høre. En besidder er med andre ord ”et par ekstra ører”, og kræver derfor god hørelse.

Hvis du er interesseret, venligst skriv lidt om dig selv, din motivation samt hvilken frivilligopgave, du er interesseret i. Send en mail til: mail@hoereforeningen.dk

Lagt på 28. marts 2017