Få ny viden og inspiration til hverdagen på Høreforeningens børnefamiliekursus

Landskursus 2017 for børnefamilier er åbent for tilmelding.

Få ny viden og inspiration til hverdagen på Høreforeningens børnefamiliekursus

Når I deltager i Høreforeningens landskursus giver du dit barn mulighed for at møde andre børn med hørenedsættelse. Som voksen får du ny viden til livet med et barn med høretab, og du får mulighed for at erfaringsudveksle i hyggeligt samvær med de andre forældre.

Landskurset finder sted på Castberggård ved Vejle fra fredag den 15. - søndag den 17. september 2017.

Weekenden kører i tre spor med et forældrekursus, et ungekursus (5. klasse - 17 år) og et børnekursus (0. - 4. klasse). Bemærk, at vi i år starter allerede fredag, så prisen er inklusive to overnatninger.

Forældrekursus

På forældrekurset er der fredag og lørdag fokus på kommunikation. Hvordan ruster vi vores børn til voksenlivet og lærer dem at træffe gode beslutninger? Formen er aktiv og involverende og veksler mellem oplæg, aktiviteter, samtaler og refleksioner og faciliteres af True North, der arbejder med at styrke unges personlige og sociale kompetencer.

Søndag handler det om læsning af hørekurver, høretekniske hjælpemidler samt efterskoler for unge med høretab. Søndagens program, der afholdes af hørekonsulent Dorthe Mølgaard, foregår sammen med de unge.

Ungekursus (5. klasse -17 år)

På ungekurset handler det om personlige og sociale kompetencer og om at lære egne styrker og udviklingsområder at kende. Også hos de unge er det True North, der står for afviklingen, og de lover en dag fyldt med grin, læring, selvindsigt og udfordringer.

Søndag deltager de unge i programmet for de voksne ved hørekonsulent Dorthe Mølgaard.

Børnekursus (0 - 4. klasse)

Børnene skal i år på bondegårdsbesøg og får madpakker med, der spises i det fri. Om aftenen er der fællesspisning med forældrene og hygge i Johannesstuen.

Se hele programmet i detaljer
Læs mere om True North

Hvor

Castberggård
Østerskovvej 1, Urlev
8722 Hedensted

Hvornår
15. - 17. september 2017

Voksne: kr. 1.100 (2.050)
Unge: kr. 600 (1.250)
Børn: kr. 400 (850)

Prisen inkluderer alle aktiviteter, de to overnatninger samt forplejning. Selvom du ikke er medlem af Høreforeningen kan du godt deltage i Landskursus 2017, men så er det prisen i parentes, der er gældende.

Økonomisk støtte til deltagelse i landskurset: Hent ansøgningsskema § 41 - "Merudgiftsydelse"

Tilmeld jer her

Tilmeldingsfristen er fredag d. 1. september 2017 ​ kl. 12.

Lagt på 2. juni 2017