Dansk Folkeparti vil have penge til at afvikle ventetidspukkel

Der skal flere penge til at løse udfordringerne på området, mener partiet, der i disse dage forhandler finanslov.

Dansk Folkeparti vil have penge til at afvikle ventetidspukkel

Finanslovsforhandlingerne er i gang og Dansk Folkeparti har en sundhedspolitisk ønskeseddel med. På den ønskeseddel står blandt andet flere penge til høreområdet. Regeringen offentliggjorde i weekenden et udspil på høreområdet, som er en del af regeringens finanslovsudspil. Her afsættes 115 millioner kroner til området, men Dansk Folkeparti vil gerne gå længere, fortæller Liselott Blixt til netavisen Altinget:

- Vi har pukkelafvikling på ventetid til høreområdet højt på prioriteringslisten og har også skubbet meget på for at få det med. Vi vil gerne skubbe mere på, siger hun.

Høreforeningen finder det meget positivt, at Dansk Folkeparti ønsker penge til netop pukkelafvikling af ventetiden, for netop ventetidsproblematikken tages der ikke hånd om i regeringens udspil.

- Der er mange gode elementer i ministerens udspil, og det er positivt, at der nu er politisk vilje til at forbedre høreområdet. Men desværre mangler der at blive taget hånd om det helt afgørende problem, nemlig de lange ventetider på at få høreapparat. Udspillet indeholder hverken penge til afvikling af ventetidspuklerne eller krav til regionerne om en behandlingsgaranti for mennesker med høretab, og det er slet ikke godt nok, mener Høreforeningens landsformand Majbritt Garbul Tobberup.

Se artiklen på Altinget her.

Lagt på 23. oktober 2018