Dags-Camp for unge med høretab

Kom og få dit efterårsboost sammen med andre unge med høretab 4. november i Taastrup!

Dags-Camp for unge med høretab

Dags-Camp 2017 er arrangeret af Høreforeningens Ungdomsudvalg for unge i alderen 18-35 år. Dagen handler om at blive inspireret, skabe netværk og blive styrket i fællesskab. Vi skal inspireres til at få mere hverdagsmod og stå op for hvem vi er. Vi skal have det sjovt med at ryste den gode energi ud og vi skal opleve, hvordan tingene bliver lidt nemmere med en god portion selvironi.

10.00 – 10.45: Registrering og morgenmad

10.45 – 11.00: Velkomst og præsentation af dagens program
Ved formanden for ungdomsudvalget Karina Øbro. Karina er Cochlear Implant-bruger og læser audiologi på Syddansk Universitet.

11.00 – 12.30: Hvordan går det egentlig med os? - Et forskningsbaseret og personligt blik på unge hørehæmmedes trivsel, problemer og udfordringer
Høreapparatbruger og lektor ved Center for Ungdomsforskning, Niels Henrik Møller Hansen, vil fortælle om udviklingen hos unge med høretab i Danmark. Hvordan går det egentligt med os? Og hvilke tiltag kan vi selv tage for at forbedre vores egen trivsel?

12.30 – 13.30: Frokost

13.30 – 14.00: Anines historie – Hvad får man ud af at møde andre med høretab?
Ved udvalgsmedlem Anine Maria Lütt, der er høreapparatbruger og ”høre-aktiv” både i Danmark og udlandet.

14.00 – 14.45: #DansDetUd!
Danseglade Emilie Melgaard Knudsen tager os med på en kropslig workshop, hvor vi frigiver en masse energi og bevæger os sammen.

14.45 – 15.15: Kage- & lyttepause

15.15 – 16.30: Fies historie med høretab: fra skam til accept – med mange bump på vejen…
Psykoterapeut Fie Sandfeld vil fortælle om sin egen historie med høretab og om erkendelsesprocessen fra skam til den endelige accept.

16.30 – 17.00: Lytte- /hyggepause

17.00 – 18.00: Paneldebat ”Hatten rundt”
Anonyme spørgsmål fra dagens temaer eller egne problemstillinger vil diskuteres af panelet på 5 unge med høretab. Intet spørgsmål er for dumt til at blive stillet og måske får du en helt ny vinkel på en problemstilling, du har undret dig over.

18.00 – 19:00: Middag

19.00 – 20:00: Hvad siger han? Et humoristisk indspark om kommunikation
Foredragsholder, komiker og freelance journalist, Jacob Nossell bruger humoren til at bryde tabuer med. Vi skal grine sammen og opleve at tingene ikke altid behøver at blive taget så alvorligt.

20.00 -20:10: Afrunding af dagen
Ved formanden for ungdomsudvalget Karina Øbro & resten af udvalget

20.10- 21.00: Aftenhygge for dem der har lyst

Pris og tilmelding

Det koster 80 kr. at deltage for medlemmer af Høreforeningen og 180 kr. for andre. (Du kan melde dig ind i Høreforeningen her.)

Tilmeld dig Dags-Camp 2017 - medlem

Tilmelding dig Dags-Camp 2017 - ikke-medlem