Apoteker skal være tilgængelige - også for mennesker med høretab

 

Høreforeningen har via DH kommenteret på nye regler om apotekers vagttjeneste og åbningstid.

Apoteker skal være tilgængelige - også for mennesker med høretab

 

  

Når apoteker holder åbent uden for almindelig åbningstid og har vagttjeneste, skal mennesker med høretab kunne kommunikere med apoteket via SMS, mail, chat eller videotelefoni.

Desuden er det afgørende med teleslynger i ekspeditionsskrankerne på alle apoteker. Det fremmer kommunikationen, og man undgår, at personalet ” råber” til de mennesker, der har hørehandicap og bruger høreapparater. Dermed sikrer man også diskretion og forhindrer, at de pågældende borgeres personlige integritet krænkes.

Det mener Høreforeningen i forbindelse med, at en ny bekendtgørelse om apotekers vagttjeneste og åbningstid netop har været i høring.

Høreforeningen har gennem DH sat sit aftryk på høringssvaret. For det er vigtigt med tilgængelighed på apoteker også.

 

Læs hele høringssvaret her

 

Lagt på 14. december 2016

Designed by Synergi Reklamebureau Webbureau