Medlemstilbud: Gratis psykolog og socialrådgiver

Høreforeningen har fået midler til at udvide medlemsfordelene, så du kan få adgang til gratis psykologhjælp og gratis socialrådgivning. Medlemstilbuddet gælder foreløbig frem til december 2021.

Psykologhjælp

Hvis en hørenedsættelse og/eller en øresygdom er en del af dit liv, kan det påvirke både din evne til at kommunikere og dit mentale overskud generelt. Dine sociale relationer kan komme under pres, fordi kommunikationen kan føles som hårdt arbejde, og energien ikke rækker til alt det, du gerne vil. Det kan give følelser af stress, ensomhed, tristhed og håbløshed, som du ikke skal gå alene med.

Har du behov for at tale med en psykolog om hørerelaterede problemstillinger, kan du kontakte vores dygtige psykolog Camilla Carlsen Bechsgaard. Camilla har selv en hørenedsættelse. Hun har beskæftiget sig med konsekvenserne af hørendsættelse, menière og tinnitus og de psykiske følgevirkninger heraf. Camilla yder gratis psykologhjælp, når livet med høretab, tinnitus eller menière er svært. Gennem individuelle samtaler arbejder hun med de følelsesmæssige og sociale problemstillinger, som kan opstå.

Camilla kan også hjælpe, hvis I er en familie med børn med hørenedsættelse og har udfordringer i forbindelse hermed.

Du kan kontakte Camilla via mail: camilla@hoereforeningen.dk

Camilla Carlsen Bechsgaard

Høreforeningens psykolog Camilla Carlsen Bechsgaard.

Sammen finder I ud af, hvordan det videre psykologforløb skal foregå. Du har mulighed for at få op til 5 individuelle samtaler samt 2 opfølgende samtaler via telefon, mail eller virtuelle møder (i et sikkert system). Samtalerne kan både foregå i dagstimerne og efter arbejdstid. Er der behov for et længere psykolog-forløb hjælper Camilla dig gerne videre.

Hjælp fra socialrådgiver

Vores tilbud med gratis socialrådgivning til Høreforeningens medlemmer er et supplement til de eksisterende tilbud, der findes. Lis Larsen, der er Høreforeningens nye socialrådgiver, har mange års erfaring inden for det socialfaglige område og har arbejdet for mange forskellige handicapforeninger.

Hvis du oplever problemer i forbindelse med uddannelse, jobfastholdelse, rettigheder ved sygdom, arbejdsløshed, mulighed for støtte ved fleksjob og klagemuligheder, pensionsområdet mm. er Lis klar til at hjælpe dig og pege dig videre på de øvrige muligheder der er for at få hjælp.

Lis kan også hjælpe, hvis I er en familie med børn med hørenedsættelse og i den forbindelse har brug for socialrådgiverbistand.

Du kan kontakte Lis på telefon 92 82 33 34 torsdage fra kl. 10-12 eller via mail: lis@hoereforeningen.dk

Lis Larsen

Høreforeningens socialrådgiver Lis Larsen

Samtaler med Lis kan foregå både i træffetiden og efter arbejdstid efter aftale. Derudover vil det være muligt i særlige tilfælde at få et personligt møde i Høreforeningens lokaler i Høje Tåstrup enten i dagtimerne eller efter arbejdstid.

Også for pårørende

Er du pårørende og medlem af Høreforeningen, fx gennem et familiemedlemskab, kan du også benytte vores tilbud om gratis psykologhjælp og gratis socialrådgivning.