Fjernskrivetolkning af videomøder

Høreforeningens Tolkeformidling tilbyder også fjernskrivetolkning af videomøder. Fjerntolkningen foregår ved, at skrivetolken deltager på dit møde og deler sin skærm med dig og de øvrige mødedeltagere, så I kan følge med i skrivetolkningen, som det fx ses på billedet her:

Hvordan booker jeg fjernskrivetolkning til mit videomøde?

Hvis du ønsker at bestille en skrivetolk til dit videomøde, skal du blot udfylde den almindelige bestillingsformular på vores hjemmeside: Bestil skrivetolk her.

Der er felter i bestillingsformularen, hvor du kan angive, at der er tale om en fjernskrivetolkning af et videomøde.

Høreforeningens Tolkeformidling bruger som udgangspunkt Zoom til fjernskrivetolkninger, da Zoom har vist sig at fungere bedst, bl.a. pga. god lyd- og billedkvalitet. Alle videomøder der afholdes i Høreforeningen foregår derfor på Zoom. Det vil dog i mange tilfælde også være muligt at få fjerntolkning til videomøder, der ikke foregår på Zoom, fx et videomøde på din arbejdsplads. Når du har bestilt tolkningen, vil du blive kontaktet omkring de praktiske omstændigheder.

Bestil tolk i god tid

Ved fjerntolkninger gælder de samme frister som ved almindelige tolkeopgaver. Bestil din tolk så hurtigt som muligt og mindst 14 dage før, tolkningen skal finde sted.