Børn

Arrangementer

Mange børn med hørenedsættelse er inkluderede, det vil sige, at de går i almindelige institutioner og skoler. Derfor møder de sandsynligvis ikke andre børn med hørenedsættelse til hverdag. Ved Høreforeningens arrangementer får I og jeres børn mulighed for at møde ligestillede.

Landskursus for børnefamilier

Høreforeningen arrangerer hvert år i sensommeren et weekendkursus for familier med børn med høretab. Weekenden kører i tre spor, ét for forældre, ét for børnene og ét for de lidt større børn (unge). Børnene og de unge, der passes af vores dygtige og søde frivillige, møder andre børn med høretab og får gode oplevelser sammen. Landskurset er også for søskende med normal hørelse, der også har et godt udbytte af at møde andre børn og unge, der har søskende med hørenedsættelse. Forældrene får en unik mulighed for at erfaringsudveksle og det faglige program giver input, blandt andet om muligheder og rettigheder, og er med til at styrke familierne til at klare de udfordringer, de møder i deres hverdag.

Se også artiklen: Lasse på 11 år glæder sig allerede til næste landskursus

Teenageweekend

I samarbejde med Frijsenborg Efterskole og Decibel arrangerer Høreforeningen hvert efterår en weekend for teenagere fra 14-17 år, der har høreapparat eller CI. Her møder de andre unge med høretab og bliver klogere på, hvordan andre tackler de udfordringer hørenedsættelsen fører med sig. Teenageweekenden er en rigtig god mulighed for at danne nye venskaber i et miljø, hvor alle ved, hvad det vil sige at have en hørenedsættelse.

Se denne film fra Teenweekend 2017: