Det Gamle Rådhus

Arrangør: Høreforeningen Vejen Lokalafdeling

Kl. 19 - 21.15

Vi mødes ved Det Gamle Rådhus, hvor kustode Bent Christensen vil føre os rundt i det Gamle Rådhus i Ribe, som er Danmarks ældste, opført før 1496. Fra 1708 anvendt som byens rådhus, hvor der ind til 2007 blev holdt byrådsmøder i den gamle Borgersal og på gangene hænger en samling portrætter af 16-1900 årenes lens- og amtsmænd.
Det tidligere gældsfængsel er nu indrettet til et museum for Ribes bystyre samt lov og ret. Der fortælles om rådhuse, byporte og handel. Her kan man se byens segl, normalmål, drikkebæger, lovbog, morgenstjerner, bøddelsværd, tommelskruer med mere...

Vi slutter besøget med kaffe og brød i den gamle byrådssal.

Der vil være skrivetolke, og der bliver udleveret monitorer så man kan følge med på skærmen, for dem der har behov, samt der vil blive udleveret teleslyngeudstyr.

Vi håber, I har interesse i at være med til rundgangen, og kender I nogen, som kunne ha’ glæde af at være med, skal I blot gi’ indbydelsen videre.

Pårørende er meget velkomne, tag også din nabo med. Det koster 30,- at deltage som betales på dagen.

Tilmelding er nødvendigt og skal ske senest onsdag den 8. maj. til Hans Chr. Schack mail: mail@hcschack.dk  tlf. 21 77 99 66 gerne SMS.

Se invitation

10.05.2019 19:00 Det Gamle Rådhus, Ribe Von Støckens Plads, 6760 Ribe