Bustur til Tirpitz – Blåvand og Tambours have

Arrangør: Høreforeningen Vejen Lokalafdeling

Kl. 7.45 - 18.30

Tag med os en tur til Blåvand og oplev det spændende temamuseum Tirpitz, som er blevet kåret af besøgende som Danmarks bedste temamuseum.  Bjarke Ingels har tegnet de smukke rammer, hvor man kan opleve historier om rav, det barske vestkystliv og Anden Verdenskrig – fortællinger i verdensklasse.

Efter frokost går turen går videre til Tambours Have

Tambours Have er en besøgshave, er resultatet af naturelskeren Gerhard Tambours passion for at samle planter fra alle klodens hjørner og se dem vokse i sin egen have. Skræddermester Gerhard Tambour lejede i 1939 et stykke jord ved Karlsgårde Sø, hvor han gerne ville fiske. Henad vejen lavede han sammen med sin kone en køkken- og frugthave, der senere blev erstattet af blomster og træer. Her i den barske vestjyske natur lykkedes det ham at skabe et plante- og blomsteranlæg i særklasse

Vi har skrivetolk med på hele turen, også i bussen hvor der er små skærme, så man kan læse alt hvad der bliver fortalt.

Bussen er en Turistbus hvor vi kan have Rollatorer med.

Hele turen koster kr. 200,- for medlemmer af Høreforeningen, for ikke medlemmer koster den kr. 400,-og det er inkl. bus, morgenkaffe, frokost, kaffe. Drikkevarer skal man selv betale.

Tilmelding skal ske senest mandag den 26. juli til Hans Chr. Schack mail: mail@hcschack.dk  - SMS. 21 77 99 66.

Se invitation med detaljeret program

02.08.2021 07:45 Start: Brørup Bibliotek, Stadionvej 6, 6650 Brørup