Bustur til Humlemagasinet Middelfart

Arrangør: Vejen Lokalafdeling

Brørup Turistbusser starter ved Biblioteket kl. 9.00 kører derefter til OK Plus i Holsted ved Motorvejen Afkørsel 70 opsamling kl. 9.10 videre til Vejen hvor bussen samler op ved Posthuset i Jyllandsgade kl. 9.45, Efter endt opsamling kører vi til Humlemagasinet, hertil ankommer vi kl. 10.50

Kl. 11.00 Bydes der velkommen af en lokal guide, herunder gives en foredrag på ca. en halv times varighed.

Humlemagasinet begyndte i 1990 at arrangere skiftende udstillinger af malerier og anden kunst. Galleriaktiviteterne blev gradvist ændret og udviklet til kongelige og kulturhistoriske udstillinger om sommeren og den store juleudstilling i november og december. Haverne dækker i dag 10 tdr. land med omkring 25 forskellige temahaver, der stadig udvikles. Samtidig er der blevet etableret tre museer: Humlemuseet, Sigfred Pedersen Museet samt Historisk Dukkemuseum,

Omkring frokosttid holder vi en pause og kl. 12,30 samles ved bussen der kører os det korte stykke til Harndrup Forsamlingshus. Her skal vi nyde en dejlig middag - kalvesteg stegt som vildt med tilbehør samt hjemmelavet is.

Besøget på Humlemagasinet fortsætter efter middagen

Den store have er inddelt i forskellige temaer - så som Humlehaven, Fyns Æblehave, Ewaldhøjen m.v.

Kl. 15.00 drikker vi Kaffe og Prinsesse Marie lagkage/boller i Humlemagasinet private stuer.

Kl. 16.45 kører vi hjemad efter en begivenhedsrig dag.

Hele turen koster kr. 400,- for medlemmer af Høreforeningen og 600,- for ikke medlemmer og det er inkl. Bus Middag. og Kaffe. Drikkevarer betaler man selv.

Tilmelding skal ske senest fredag den 5. august 2022. til Hans Chr. Schack mail: mail@hcschack.dk   SMS 21 77 99 66.

Se invitation

13.08.2022 09:00 Biblioteket, 6650 Brørup