Bustur til Ærø - Bus 2 med start i Brørup

Arrangør: Lokalafdelingerne i Region Syddanmark

Bustur til Ærø - Perlen i det sydfynske øhav

Turen med Brørup Turistbusser starter tidligt kl.06.45 fra Garagen på Vestre Maltvej 7 6650 Brørup, med opsamling undervejs til Fynshav Færgehavn kl. 07.30 fra OK tankstation ved Ribevej Afkørsel 68 (E45) Hammelev kl. 07.55, P plads på Egevej ved Afkørsel 70 b Rødekro kl. 08.55 Dybbøl Kirkes P plads afkørsel 11 kl. 09.15 Scandic Hotels parkeringsplads på Ellegårdsvej i Sønderborg kl. 09.30 Fynshav færgeleje. Herfra sejler vi kl. 09.45 vi sejler med Ellen der reserveret plads til os i cafeteriet hvor vi får kaffe/the 1. rundstykke med ost/marmelade.

10.45 kører vi i land i Søby her stiger vores lokale guide på bussen, så her begynder oplevelserne. guiden fortæller og viser os rundt på Ærø.

Vi kører forbi Søbygård, Hertug Hans’s gamle „slot“ fra 1580, som ligger her ved siden af Uldgården. Vi tager en fotopause ved Voderup Klint, en 33 m høj ler klint

Derefter kører vi til Ærø Hotel i Skipperbyen Marstal

Her møder vi bussen som er startet fra Esbjerg, vi spiser frokost sammen med dem Kl. 12.30 Får vi serveret 2 stk. højt belagt uspecificeret smørrebrød.1 stk. franskbrød med ost 1 øl/sodavand 1 kop kaffe/te efter frokost I forbindelse med frokosten møder vi Ærø Høreforening som fortæller om deres arbejde i høreforeningen, og deres aktiviteter på Ærø. Efter frokost og mødet med de lokale kræfter kl. ca. 15 15 Står vi på bussen og guiden fortæller videre om Ærø

Sidst på eftermiddagen kommer vi til Søby igen hvor der måske bliver mulighed for en byvandring inden færgeafgang fra haven.Færgen sejler retur til Fynshav kl. 17.05

Færgen er i Fynshav. Kl. 18.05 her går turen op genen Sønderjylland til vi når vores opsamlingssteder først på aftenen forventet ankomst til Garagen i Brørup kl. 21.00, hvor en dag med hygge og mange oplevelser får sin ende.

Hele turen koster kr. 200,- for medlemmer af Høreforeningen, for ikke medlemmer koster den kr. 400,-og det er inkl. bus, guide, morgenkaffe på færgen, frokost, med en øl/vand, kaffe franskbrød på færgen.

Tilmelding skal ske senest fredag den 14. august. Kirsten Juul Jensen Formand for Høreforeningen lokalafdeling Aabenraa, mail: kjj-ten@outlook.dk  tlf. 53 29 45 00 eller til Hans Chr. Schack mail: mail@hcschack.dk   SMS 21 77 99 66.

Vi håber I har interesse i at være med på denne udflugt, vi kan være 48 i bussen, så først til mølle.

Se invitation

22.08.2020 06:45 (turstart i Brørup), Ærø