Hørecamp 2020

AFLYST: Hørecamp 2020

Arrangør: Frijsenborg Efterskole, Decibel og Høreforeningen

Bemærk: Arrangementet er desværre aflyst - alle deltagere har fået direkte besked.

For dig der vil møde andre unge med høretab!

Høreforeningen, Frijsenborg Efterskole og Decibel inviterer dig til den fedeste Hørecamp. Kom med på en fantastisk weekend, hvor du kan grine, lytte og blive klogere på dig selv og din hørelse. I løbet af weekenden får du også brugt din krop og mulighed for at få nye venner, der også har et høretab.

Hvem?
Weekenden er for dig, der går i 6. - 9. klasse og har høreapparat eller CI.

Hvorfor?
På Hørecamp vil du møde andre på din alder, som også har et høretab. Du bliver klogere på, hvordan andre oplever at være ung og have et høretab. Sammen skaber vi en skøn weekend, hvor gode oplevelser og nye venskaber kan opstå.

Hvornår?
Vi starter fredag den 6. november med aftensmad kl. 19.15 og slutter af efter frokost søndag den 8. november kl. 12.30.

Hvor?
Weekenden foregår på Frijsenborg Efterskole i Hammel.

Hvad?
Programmet vil bl.a. byde på spændende oplæg om at være ung med høretab, erfaringsudveksling og teambuilding, hygge og fest med disco og workshops med seje aktiviteter: friluftsliv, verdensborgerskab, kok-amok med mere.

Arrangører
Hørecamp arrangeres af Høreforeningen, Decibel og Frijsenborg Efterskole. Weekenden ledes af ansatte og frivillige fra de tre parter.

Deltagerbetaling
Det koster kun 500 kr. at deltage. Dette beløb inkluderer overnatning, fuld forplejning, aktiviteter og evt. transport fra Aarhus Banegård til Frijsenborg Efterskole + retur om søndagen.

Medlemskab
Medlemskab af Høreforeningen og Decibel er ikke et krav. Men vi vil opfordre til at melde dig ind, hvis du ikke allerede er medlem. Fordelene er mange - uden os, ingen Hørecamp!

Transport
Vi tilbyder, at du kan rejse med et bestemt IC-lyntog fra København og følges med 2 frivillige fra Decibel / Høreforeningen og andre deltagere. Hvis du i tilmeldingen sætter kryds i Fællestransport, så sørger vi for pladsreservationer, så vi kan sidde sammen. Du skal selv sørge for selve billetten til toget. Fra banegården i Aarhus og til efterskolen kører vi i bus sammen - her er det også muligt at benytte sig af fællestransporten.

Vi skal med ICL 257 med afgang fra Kbh H kl. 15.19.  På hjemturen skal vi med IC 144 med afgang fra Aarhus H kl. 13.56 (ankomst Kbh H kl. 16.55).

Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Rasmus Bejder fra Frijsenborg Efterskole på rb@fus.dk, Sara Maria Cordtz fra Decibel på sara@decibel.dk eller Anne Mette Kristensen fra Høreforeningen på amk@hoereforeningen.dk. Der vil blive sendt en deltagermail ud til alle tilmeldte ca. 10 dage før weekenden med praktisk information, program osv.

Vi glæder os til at se dig!

Print og tag med
Kender du nogen, der kunne have glæde af at deltage på Hørecamp?

Så giv dem denne invitation der også kan printes og lægges relevante steder.

Her kan du se en kort video fra en lignende weekend på Frijsenborg Efterskole:

Covid-19 / Coronavirus

Hvis situationen med coronavirus skulle gøre det nødvendigt at aflyse arrangementet, vil alle deltagere få deltagerbetalingen tilbage.

Her kan du se, hvad Frijsenborg Efterskole gør for at afholde arrangementet i forhold til anbefalingerne:

• God hygiejne med fokus på hyppig og grundig håndvask eller afspritning
  • Alle vasker hænder eller spritter hænder ved lokaleskift
  • Håndsprit tilgængeligt ved alle lokaler og ”knude-/mødepunkter”
  • Ekstra opmærksomhed på god udluftning
  • Fysisk kontakt og tætte sociale aktiviteter på skolen har særlig opmærksomhed jf. sundhedsmyndighedernes retningslinjer.
  • Omhyggelig rengøring overalt - tilsat regelmæssig afspritning af kontaktflader.

06.11.2020 19:15 Frijsenborg Efterskole, Finlandsvej 5, 8450 Hammel