Gratis arrangement for børnefamilier - Zoom ind på høretab og familieliv - Del 1

Arrangør: Høreforeningen

Zoom-søndage den 14. marts og den 21. marts kl. 10.00 – 11.00.

Høreforeningen inviterer til virtuelt foredrag med Petra Patzwaldt & Anne Haven, som vil servere en brunch af nyttig viden, gode fif, oplæg til debat og gode råd til din formiddagskaffe, som du dog selv må lave.

Grundet de gældende restriktioner har vi valgt at omdanne den ellers planlagte temadag for børnefamilier på Frijsenborg Efterskole til to virtuelle foredrag med plads til dialog og netværk, der strækker sig over to søndage og kommer til at foregå via zoom.

Petra og Anne vil de to søndage komme omkring emner som god skolestart, hvordan sikres mit barn den fornødne høreomsorg i skolen, og hvordan kan familielivet holdes i balance, så slagside undgås for forældre, søskende og for barnet, som har funktionsnedsættelsen.

Det er muligt at sende ønsker til tematikker, man gerne vil have de kommer omkring i løbet af foredragene. De sendes til Ldn@hoereforeningen.dk

Om oplægsholderne:
Anne Haven er talehørekonsulent og har i en årrække arbejdet med børn og unge med høretab som underviser og vejleder samt som hørepædagog tilknyttet audiologisk afdeling. Anne afholder endvidere kurser for børn, forældre og professionelle og har medvirket til udgivelse af forskellige publikationer og faglitteratur. Anne har mere end 20 års erfaring og er i dag ansat ved Taleinstituttet Aalborg.
Petra Patzwaldt er læreruddannet og desuden autoriseret psykolog med privat praksis i Aalborg. Petra har bred erfaring med børn og unge med særlige behov, både som underviser og som psykolog. Derudover har hun indgående erfaring med de belastninger, som sekundært kan ramme såvel børn i udfordrende læringssituationer som familien i øvrigt – herunder hvordan den kommunale praksis typisk fungerer. Petra har tidligere lavet oplæg for forældre i forbindelse med Børnehørekursus.

Tilmeld jer her: TILMELD
Ved tilmeldingen er det muligt at vælge, om du deltager i begge foredrag eller kun det ene af dem. Foredragene bliver forskellige, og vi anbefaler at du deltager i begge, men det er på ingen måde et krav for at deltage.

Som bekræftelse på din tilmelding, vil du modtage en mail, der hedder Tilmeldingsoplysninger, med et link til selve arrangementerne den 14. og 21. marts. Det er derfor vigtigt, at du gemmer denne mail.

Såfremt du har spørgsmål til arrangementet kontakt Linda Dybdal Nielsen enten via mail Ldn@hoereforeningen.dk eller tlf. 3073 9399.

Og hvis det er første gang eller lidt længe siden, du sidst har deltaget på et zoommøde, finder du har Høreforeningens guider til zoom: www.hoereforeningen.dk/zoom

Ellers har du også mulighed for at booke et digitalt testopkald via mail: Ldn@hoereforeningen.dk

14.03.2021 10:00 Zoom,