Teenweekend 2016

Arrangør: Høreforeningen, Decibel og Frijsenborg Efterskole

For dig der vil møde andre unge med høretab! Den 4. - 6. november 2016.

Succesen fortsætter og nu har du mulighed for at komme med til en fantastisk weekend, hvor du kan grine, lytte og blive klogere på dig og din hørelse. I løbet af weekenden får du også brugt din krop og mulighed for at få nye venner, der, ligesom dig, også har et høretab. Høreforeningen, Frijsenborg Efterskole og Decibel inviterer DIG til den fedeste Teenweekend!

Hvem?

Weekenden er for teenagere fra 14-17 år med høreapparat eller CI.

Hvorfor?
På Teenweekenden vil du møde andre jævnaldrende, som også har et høretab. Her vil du blive klogere på, hvordan andre oplever at være ung og have et høretab. Sammen skaber vi en skøn weekend, hvor gode oplevelser og nye venskaber kan opstå.

Hvornår?
Vi starter fredag d. 4. november med aftensmad kl. 19.15 og slutter af med frokost søndag d. 6. november kl. 11.30.

Hvad?
Programmet vil bl.a. byde på:
- Bliv klogere på dig selv og dit høretab
- Linjefagsworkshops
- Fest med disco og mulighed for at hygge sig med spil
- Oplæg om sociale medier
- Oplæg fra ung med temaet "om at rejse til et engelsktalende land”
- Erfaringsudveksling
- Teambuildingløb
- Hygge og nye venner

Arrangører

Weekenden arrangeres af Høreforeningen, Decibel og Frijsenborg Efterskole. Weekenden ledes af ansatte og frivillige fra de tre samarbejdspartnere.

Deltagerbetaling
Det koster 500 kr. at deltage i weekenden. Dette beløb inkluderer overnatning, fuld forplejning, aktiviteter og privat bustransport fra Århus Banegaard til Frijsenborg Efterskole + retur om
søndagen.

Medlemsskab
Medlemskab af Høreforeningen og Decibel er ikke et krav. Men vi vil opfordre dig til at melde dig ind, hvis du ikke allerede er medlem. Fordelene er mange – uden os, ingen Teenweekend!

Transport
Transport til Århus Banegaard/Frijsenborg Efterskole skal du selv betale. Vi tilbyder, at du kan rejse med et bestemt IC-lyntog fra København og følges med 2 voksne og andre deltagere. Hvis du i tilmeldingen sætter kryds i ”fællestransport”, så sørger vi for pladsreservationer, så vi kan sidde sammen. Du skal selv sørge for selve billetten til toget.

Praktisk
Der vil blive sendt en deltagermail ud med alle praktiske oplysninger, ca. 14 dage før Teenweekendens start.

Spørgsmål
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Simone Julie Jacobsen på sjj@hoereforeningen.dk

Tilmeldning

Lukket for tilmelding.