Koncert: For Døve Ører

Arrangør: DR Koncerthuset og OperaNord

Hvordan lyder musik, der ikke kan høres? Tre sangere bringer hver deres lydverden ind i musikforestillingen ’For Døve Ører’, der spænder fra pop over rock til klassisk musik. Efter forestillingen kan du møde modtageren af Sonnings Musikpris 2023, slagtøjsfænomenet Evelyn Glennie, ved en eksklusiv artist talk.

Musikken til For Døve Ører er skabt af sopran Katinka Fogh Vindelev specielt til den 16-årige døvfødte pige Lova Heick og den 70-årige rocksanger Lotte Rømer, der er plaget af høretab og tinnitus. Lotte er desuden formand for Høreforeningens lokalafdeling i København. Desuden medvirker Sara Nigard Rosendal (slagtøj), Katrine Grarup Elbo (violin), Tine Rehling (harpe) og Julius Ditlevsen (fløjte).

Læs mere på DR Koncerthusets hjemmeside, hvor du også kan se datoer for de andre forestillinger.

Koncerten sættes også op som skolekoncert, se mere her

18.02.2023 12:00 DR Koncerthuset, Ørestads Boulevard 13, 2300 København S